torsdag 30 augusti 2012

Fuchsia

Efter några veckor på jobbet efter semestern, skolan startat med läxor och annat som ska gås igenom på kvällen, konståkningsträningen i full gångär det otroligt svårt att hinna med.Jag vet att jag fixade detta i våras men just nu hinner jag inget. Jag antar att jag med tiden är tillbaka i ekorrhjulet och får fart på det mesta så det blir lite smartare planerat så jag hinner med mig själv mellan allt som ska fixas.

I trädgården är det också en hel del som jag måste ta tag i. Visst har jag en hel del ogräs som jag bör ta hand om men det får vänta. Samma gäller gräset som bör klippas. Först har jag någon buske som ska flyttas, lita nytt som ska planteras och detta vill jag fixa nu i helgen. En annan sak som jag vill fixa i helgen är plocka fröer. Jag ser ju att det finns en hel del fröer som är mogna att plockas. Jag hoppas jag hinner med en del på söndag för på lördagen lär jag inte hinna fixa något. Då ska jag ner till Åsa i Holkhult på forum-/facebook träff. Det ska bli skoj.

Hur som helst så blommar mina fuchsior nu på trappen och här kommer några bilder.
'Bountiful'
'Baby Blue Eyes'
'Blue Frills'
'Celia Smedley'
'Crescendo'
'Maxima'
'Molesworth'

5 kommentarer:

Renate sa...

Fina fuchsior du har.Roligt med forums/facebookträff,har så kul.

Veronica sa...

Superfina Fuchsior :) Jag hade en förkärlek för dem för länge sedan men av olika anledningar så blev det besvärligt att ta hand om dem under vintern...så för varje vinter var det fler och fler som hade dött och det rann ut i sanden :( Nu känner jag att det kommer smygande tillbaka!! Har andra övervintringsmöjligheter idag :)

Elinore sa...

Ja du...det är samma visa här. Det är bara att inse att man inte hinner en bråkdel av vad man skulle vilja.... Jobb, läxor, tvätt, mat, gympakläder, sjuka barn mm mm Bara det nödvändigaste hinns med just nu.

Vad gäller trädgården så är det mycket roligare att gräva nytt nu, än att klippa gräs och rensa ogräs. Det kommer tids nog....om inget annat så till våren ;)
Jobbar på lördag med så jag hinner inte ner till Åsa...har lovat familjen att vara hemma på em.

Ha det gott och ha så kul på lördag. / Elinore

Lena/isklockan sa...

Vilka vackra sorter. Själv har jag ingen tur med mina som jag haft förr om åren.

Kram

Alen Trädgård sa...

Brukar aldrig ha samma känsla för att rensa i rabatterna vid den här tiden:( Men jag ska ändå försöka att ta lite till helgen om vädret är ok. Det som är borta är ju borta:) Fina fuckhsior du har! Här blommar de också för fullt och jag har en massa sticklingar som jag inte blivit av med i sommar så de måste jag slänga snart:( Synd att du inte bor närmare då kunde du fått flera stycken till:) Ha det gott/Monne