söndag 24 juni 2012

STA riksmöte del 3

Då var det dags att göra mitt sista inlägg här på bloggen med bilder från besöksträdgårdar under riksmötet. Det är de tre trädgårdar som vi besökte på söndagen som jag tänker visa.

Den första trädgården som vi besökte på söndagen var Thomas Lekbeck och Helen Hallbergs trädgård i Ljungsbro. Det var en trädgård med mycket olika vackra miljöer. Det fanns frodiga rabatter, stenparti och en damm. Det som var synd var regnet som förtog stämningen en del. Här kommer tre bilder från denna trädgården.
Den andra trädgården var Ingela Magdesjö och Michaels Hallbergs trädgård i Borensberg. Det var inte någon stor trädgård och de hade inte hållit på så länge med trädgården men oj vad de hunnit med mycket. Trädgården gav helt klart många tips till vad man kan göra. Här kommer tre bilder från denna trädgården.
Den sista trädgården som bussen jag åkte med kom till under detta riksmöte var Agneta Lundkvist och Ulf Johanssons trädgård i Klockrike. Det var helt klart en av de finaste trädgårdarna jag någonsin besökt. Trädgården var Japan och Kina inspirerad och musik från dessa länderna kunde man också höra vilket ökade känslan av lugn och harmoni. Det var liksom kronan på verket under dessa dagarna och som jag ser det helt perfekt att se denna som sista trädgården. Om ni har chansen att besöka denna trädgård så gör det. Även om alla trädgårdarna under dessa dagarna var fina var denna något alldeles extra. Det var en trädgård utöver det vanliga. Jag hade svårt att välja ut bilder så det fick bli åtta olika från denna trädgården.
 
På söndagseftermiddagen var det dags för riksmötet växtmarknad. Det var en rolig tillställning men nu är det dags att börja fundera på var alla mina nya växter ska planteras. Det ståer en hel del här ute som jag måste fundera över. Vissa vet jag var jag ska sätta men majoriteten har jag ingen aning om. :)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Klockrike var underbart. Har inte varit i de andra. Fina bilder du tagit.

Alen Trädgård sa...

Första och sista trädgården var vi också i, verkligen fantastiska trädgårdar;) Ha det gott/Monne