fredag 5 augusti 2011

Rosorna blommar än

Nu är det inte så många olika rosor som blommar som för en månad sedan men visst blommar det. Flera sorter bara blommar på och har gjort detta i över en månad. Sedan finns det vissa sorter som kommer igång senare och de blommar nu t.ex. de flesta Austinrosorna. Jag tycker verkligen om dessa underbara blommor.

Annars rullar dagarna på här. Det som är trist är att jag bara har några dagar kvar på semestern. På måndag börjar jag jobba igen, vill inte.. tycker om semester. Men det ska jag inte tänka på idag för idag är jag ju ledig. Dagen ska spenderas med min syster med familj och förmodligen blir det en sväng på Karl-Oskardagarna som går av stapeln här i Växjö idag och imorgon. Det blir alltså inget trädgårdsfixande idag.

Här kommer bilder på några rosor som blommar hos mig nu och som jag förmodligen inte visat bil på innan under sommaren.

'Cuthbert Grant'
 'Misty Hit'
 'Burgundy Iceberg'
 'Menja'
 'Ghislaine de Feligonde'
 'Golden Eye'
 'Robin Hood'
 'Rugspin'
 'New Dawn'
 'Mozart'
 'Salet'
 'Pink Grootendorst'

3 kommentarer:

Renate sa...

Det var en hel del rosor som blommar hos dig.Det är ett bra rosår tycker jag.Jag har bara Ghislaine de Feligonde,Salet och New Dawn av de du visar,och de blommar fint här med.
Hälsningar från Renate

Alen Trädgård sa...

Har inte på långa vägar så många rosor som du och inte blommar de speciellt bra heller:)) Jo 'Flammentanz' har blommat fint föresten;)) Måste vara underbart med en sådan rosenprakt som du har;) Ha det gott/Monne

Laila sa...

Många fina rosa rosor! Här har det varit torrt länge och smällvarmt så rosorna har snart blommat över. Konstig växtsäsong, allt är mycket tidigare än vanligt.
Ha det gott!/Laila