tisdag 20 april 2010

Vårens framfart

Nu har våren tagit ett verkligt grepp trots askmoln på himlen. Jag är så glad att jag kom hem från Paris dagen innan askmolnet stoppade flygtrafiken förra veckan. Jag har absolut ingen lust att flyga den närmaste tiden, skulle åkt till Stockholm på fredag men det har blivit inställt. De jag skulle träffa där kommer inte fram.

I stället får jag vara hemma och efter jobbet njuta av våren. Det är otroligt att det går så fort. Varje dag är det någon ny blomma som satt fart. Jag har inte gått ut med kameran ännu idag men ska göra det när jag fått klart detta blogginlägget. Bilderna som jag lägger med detta inlägget tog jag i helgen.

Bild 1 - Erythronium 'Snowflake', hundtandslilja
Bild 2 - Erythronium dens-canis 'Rose Queen', hundtandslilja
Bild 3 - Helleborus odorus, julros





Inga kommentarer: